AKTUALITY

AKTUALITY

AKTUALITY

Svět technologií se neustále mění, vyvíjí a přináší nové výzvy. I my jdeme s dobou a snažíme se přinášet nové, originální myšlenky, a co nejefektivnější řešení vašich projektů.

Nová poloautomatická linka

Ve Škoda Auto jsme instalovali novou výrobní linku na předmontáž součástek pro převodovku. Montážní linka má celkem 11 stanic a celkovou délku 20m.
Součástí linky jsou 3 manipulátory JHV SCARA, jeden 6-osý robot KUKA a 4 dopravníky BOSCH, u nichž je na výstupu instalována kamerová kontrola dílů. Na čtyřech stanicích pak dochází k přesnému elektrickému lisování součástek pomoců lisů vlastní konstrukce. Na poslední stanici probíhá značení hotových podkompletů laserovou hlavou KEYENCE včetně verifikace popisu.

Nový montážní a kontrolní stroj pro automotive

K dalšímu z našich zákazníků z automotive průmyslu putoval nový poloautomatický montážní a kontrolní stroj navržen pro obsluhu 1 operátorem. V lince je použit 6-ti osý robot YASKAWA pro manipulaci s dílem a k přesnému lisování slouží lis KISTLER. V posledním kroku je výrobek označován laserem. Výrobní čas hotového výrobku je 20s.

JHV AUTOMATION DAY – 8.10.

Technologie Průmyslu 4.0 naživo. Zrušený MSV Vám nahradní den plný nejnovějších technologií v průmyslu, konzultace s techniky, panelová diskuze s experty a další. Těšte se na spoustu živých ukázek. Registrujte se ZDE.  Vice informací ZDE.

Nové plně automatické robotické pracoviště

Dodali jsme nové, bezobslužné, plně autonomní robotické pracoviště ve standardu Průmyslu 4.0. Součástí je detekce chyb a stavu stroje, a napojení na MES. Stroj slouží k výrobě LED kontrolek. Součástí pracoviště jsou roboti JHV, frézka k obrábění a dělení je PBC desek a plně automatický paletizační systém. Takt linky je 6.5 s a vyrábět lze přes 240 různých typů LED kontrolek.

AUTOMATICKÉ ROBOTICKÉ PRACOVIŠTĚ

Pro výrobce vzduchotechniky jsme realizovali plně automatické robotické pracoviště, které zpracovává plech v laserovém řezacím centru, a to bez nutnosti zásahu osoby. Materiál na vstupu je odebírán ze svitku 4osým paletizačním robotem ABB, který integruje námi navržený SW pro vyhodnocování bezpečných prostor pro pohyb pracovníků. Maximální rozměr plechu 4×1,5 m a hmotnost 100 kg. Řízení přes PLC i servopohony jsou značky SIEMENS.

Nový poloautomatický stroj

Jedná se o jednoúčelový stroj na paketování (páskování) statorových svazků. Stroj je navržen pro poloautomatický provoz. Obsluha zajišťuje zakládání dílů (plechů) do karuselu a následné odebírání hotových svazků. Většina stroje je poháněna hydraulikou. U předlisování, páskování a protahování svazku je pracovní síla válců až 10 tun. Strojový čas zařízení je 30 s.

Naše nová linka v Německu vyrábí páté dveře do VW

Do německého závodu dorazila linka složená celkem ze 6 stanic, která slouží k výrobě a montáži dveří kufru automobilů Volkswagen. Holý plastový skelet dveří postupně projde kroky jako je lepení skla, montáž elektrického zámku, tlačítek, stěrače, držáku SPZ i typického emblému VW. V poslední stanici dochází ještě ke zkoušce těsnosti. Výsledkem jsou kompletně připravené dveře k vsazení do auta. Některé stanice jsou poloautomatické a vyžadují obsluhu operátora, jiné jsou plně automatické. Linka integruje i pár dalších strojů zákazníka, které slouží ke specifickým úkonům, jako třeba nanášení lepidla na zadní sklo.

Nová linka pro automotive plná technologií

Nová poloautomatická linka už stojí u našeho zákazníka a vyrábí termostaty do motorů BMW.  Linka má celkem 45 stanic a montuje termostat z 38 typů komponent. Drobné díly jsou podávány automaticky ze 17 vibračních a 1 schodového podavače. Doprava dílu mezi stanicemi je zajištěna dopravníky Bosch a 5 karusely Weiss. Na montáži je použito 5 SCARA robotů Mitsubishi a 4 šestiosé roboty ABB. Šroubové spoje zajišťuje 5 automatických šroubováků Stöger. Termostat je ještě v lince testován na tlakovacích stanicích jednotkou JW Froehlich pro potvrzení jeho těsnosti. Finální OK díl je následně označen laserem.

NOVÁ POLOAUTOMATICKÁ MONTÁŽNÍ LINKA

Do automotive průmyslu mířila naše další poloautomatická linka, která slouží k výrobě předpínačů bezpečnostních pásů v osobních automobilech. Linka je koncipována jako samostatně stojící modulární stanice, každou stanici obsluhuje jeden operátor. Díly se předávají ručně z jedné stanice do druhé. Montážní linka je vybavena EOL včetně laserovací stanice pro finální popis produktu.

Automatická linka s magnetickým dopravníkem

Dodali jsme novou automatickou montážní linku pro automobilový průmysl. Linka je provedena ve standardu Průmyslu 4.0.Všechny komponenty v lince jsou aktivní a umožňují on-line sledování procesu výroby a stavu linky, která je napojena na centrální MES systém zákazníka. V lince je umístěno 7 robotů JHV v kombinaci SCARA 6-ti osa, ti jsou navíc vybaveni automatickou kalibrací pro bezobslužné nastavení a seřízení robota. Tato linka je pak výjimečná zejména nasazení prvního magnetického dopravníku v automotive ve střední a východni Evropě ve spolupráci s firmou B&R.

Nový montážní a kontrolní stroj pro automotive

K dalšímu z našich zákazníků z automotive průmyslu putoval nový poloautomatický montážní a kontrolní stroj navržen pro obsluhu 1 operátorem. V lince je použit 6-ti osý robot YASKAWA pro manipulaci s dílem a k přesnému lisování slouží lis KISTLER. V posledním kroku je výrobek označován laserem. Výrobní čas hotového výrobku je 20s.

 

BROUK – NOVÝ PROJEKT S DAVIDEM ČERNÝM

Letošní rok jsme začali velmi aktivně a kromě naší klasické práce i nadále spolupracujeme s výtvarníkem Davidem Černým. Během minulého víkendu jsme proto instalovali další z jeho úžasných projektů s názvem BROUK. Všem klukům z týmu musíme poděkovat, protože po technické stránce to je jednoznačně nejsložitější mechanismus, který kdy opustil brány JHV. Vývoj a výroba mechanických komponent zabrala více než 1 rok a celkem bylo na projektu odpracováno téměř 7000 hodin takže i pro nás je to vlastně takový brouk! Další podrobnosti o vzniku projektu přineseme v následujících dnech.

Nový poloautomatický stroj na montáž epidurálních katétrů

Stroj slouží k nasunutí pružinky o vnějším průměru 0.7mm do plastové trubičky o vnitřním průměru 0.6mm. Délka pružinky i trubičky je 900mm. Hlavními konstrukčními celky jsou šesti polohový karusel s vodorovnou osou rotace a servopohony FESTO. Princip samotné montáže spočívá v nafouknutí trubičky a poté vsunutí pružinky. Po vyfouknutí jsou trubička s pružinkou pevně spojené. Náš stroj je oproti jiným navržen pro montáž bez použití chemikálií. Strojní čas je 10s. Stroj je obsluhován jednou operátorkou, která zakládá trubičky.

NOVÝ AUTOMATICKÝ MONTÁŽNÍ KARUSEL

Tato je navržena pro výrobu čidla. Jedná se o klasickou koncepci stroje s karuselem pro zásobování stroje jsou použity vibrační podavače a pro manipulaci s díly využíváme SCARA a 6-ti osé roboty v provedení JHV.  Součástí stroje je i finální kontrola dílu pomocí kamerového systému, dále kontrola odchylek měření teploty, vlhkosti a rosného bodu. Finální díly se ukládají SCARA robotem do výstupních blistrů, které jsou uloženy v paletizačním nádraží stroje. Stroj je navržen ve standardu Průmyslu 4.0 takže všechna data z automatického provozu lze pomocí vzdálené správy ukládat a dále analyzovat.

KONFERENCE ROBOTY 2020

Naše zkušenosti předáváme dále i na další lednové konferenci – Roboty 2020 v Brně. O predikci chyb robotů za použití umělé inteligence a kalibrace nástroje mluvil Luboš Turanský.

KONFERENCE FENOMÉN 4.0

Začátek roku jsme odstartovali ve Zlíně na konferenci FENOMÉN 4.0. Na Business stage hovořil Luboš Turanský za JHV Solution a na Digi stage kolega Jiří Dobeš z Good AI Solutions, se kterými spolupracujeme.

NOVÁ STANICE K POLOAUTOMATICKÉMU STROJI NA VÝROBU TLUMIČŮ

K našemu dřívějšímu projektu jsme přidali další kontrolní stanici.  Na lince, která vyrábí automobilové tlumiče, automaticky kontroluje silové průběhy vytažení pístnice tlumičů dříve, než se tlumič naplní olejem. Tím lze odhalit vady tešnění z montáže.

VZNIK JHV – GROUP a
JHV – DEVELOPMENT

Vážení obchodní partneři i příznivci JHV, dlouhodobě rosteme a rozšiřujeme nabízené produkty a služby. I z tohoto důvodu dochází v roce 2020 k organizačním změnám v naší struktuře. Vzniká společnost JHV – GROUP s.r.o., která zastřešuje společnosti JHV – ENGINEERING s.r.o. a nově odštěpenou společnost JHV – DEVELOPMENT s.r.o. Nedochází však k žádným vlastnickým změnám, všichni nadále patříme do jedné rodiny. Těšíme se na spolupráci s Vámi i v roce 2020.

NOVÝ AUTOMATICKÝ MONTÁŽNÍ STROJ

Dodali jsme další novou automatickou linku pro skládání výměníkových jader rekuperačních jednotek. Vstupním materiálem jsou hliníkové lamely, které vstupují do stroje na speciálních manipulačních paletách naší konstrukce. Lamely jsou následně odebírány, kontrolovány a ohýbáním spojovány. Pro odebírání jsme vyvinuli unikátní nízkotlakou vysoko průtokovou odsávací soustavu umožňující manipulaci s tenkými rozměrnými plechy.

Zajímavostí je skládací mechanismus, který namísto klasických pneuválců používá vačkové ústrojí a servomotor. Stroj pracuje v režimu 24/7 a skládá různé půdorysy jader. Přenastavení stroje na jiný rozměr probíhá automaticky pomocí servomotorů a pneumatických pohybů. Obsluha je pouze vyzvána k výměně vstupního materiálů.